Alla inlägg den 15 oktober 2012

Av Anna - 15 oktober 2012 10:15

Jag har de senaste reagerat på alla som vill att man ska skänka pengar till olika organisationer. De kan väl vara okej om det är för ett ändamål man värnar om. De finns ju bara så många man vill hjälpa. Hungriga barn, barn utan föräldrar, sjuka barn, djur och massa andra. Hade jag kunnat hade jag helt klart hjälp till så gott ja kan på alla ställen.
De senaste har jag dock reagerat på företag som spelar lite på vårt samvete. Köp den här eller den där så stödjer du den eller det. Grundtanken är säkert god, om det inte hade varit så att det lyser starkt igenom att det enda företagen vill är att vi ska köpa deras prylar och tjäna mer pengar. det äcklar mig lite. Hur vet vi konsumenter att pengar verkligen går till behövande och inte nya bilar och hus till ägare i företagen.
Jag hjälper som sagt gärna till i den mån jag kan. Men spela inte på mitt samvete.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards