Alla inlägg under februari 2013

Av Anna - 3 februari 2013 08:12

Jag har tänkt länge länge på sociala medier framförallt Facebook. Varje dag matas jag och säker många många fler med mycket otäcka bilder och filmer. Misshandlade kvinnor och barn, skadade djur, ruskiga videoklipp på barn som skadar sig osv osv. Jag kan lite förstå att man som medmänniska vill dela med sig och föra budskap vidare. Att tex få fast djurmisshandlare och annat skräp. Men jag kan tycka att det måste finnas andra sätt att göra det på än att sprida vidare bilder och videoklipp som berör folk så illa att man mår illa. Vist man kan välja att inte titta på en video tex. Men alla läskiga bilder. Dom visas till alla vänner den personen har som delar bilden.
Det måste verkligen finnas andra sätt att stoppa svält, misshandel, djur plågare och annat med. Tänk på en sak kära vänner innan ni delar en otäck bild, att alla dina vänner kommer se den. Gammal som ung.
Jag har fått säga till Zebbe tex att det inte är en bra idé att han kollar Facebook på ett tag i och med bilderna på en stackars katt som blivit plågad.
Nej jag hoppas verkligen att det finns andra sätt att driva kampen på. Engagera er på riktigt så att säga i organisationer och annat. Mycket bättre och mer hjälp i slutändan.
Tack för mig.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards